Medewerker communicatie en projecten

Dominique Antonissen, communicatie en projecten

Kunst en cultuur heb ik altijd al interessant gevonden. Of het nu gaat om podiumkunsten, musea, erfgoed/geschiedenis, culturele verschillen en overeenkomsten of interculturele communicatie. Mijn brede interesse hierin was in 2011 de aanleiding om te starten met de opleiding Vrijetijdsmanagement aan de NHTV te Breda. Ik hoefde niet te twijfelen over de studierichting: management in creative industries. Tijdens mijn studie kwam ik erachter wat vrijetijdsmanagement precies inhoudt, waar de creatieve industrie mee te maken krijgt en hoe je daar als vrijetijdsmanager aan bij kunt dragen.

Na mijn stage bij het Van Abbemuseum koos ik in het kader van de minor ‘marketing & consumer behaviour’ voor een project in een andere richting dan de museumwereld: de Buurtparade Reeshof (2013). Samen met mijn projectteam werd ik gevraagd onderzoek te doen naar de motivatie van deelname en de beleving van de Buurtparade door deelnemers en publiek. Ik vind het interessant om te zien hoe je als niet-kunstenaar kunt bijdragen aan de kunst in de samenleving. Vanuit dit project werd ik gevraagd mij in te zetten voor Dansnest uit Breda en zo ben ik ook opnieuw in contact gekomen met Art-fact; in de rol van assistent projectleider raakte ik als freelancer betrokken bij de Buurtparade Reeshof van oktober 2015.

Sinds 2016 werk ik als medewerker projecten en communicatie bij Art-fact. Mijn hoofdtaak bestaat uit het ondersteunen van de werkzaamheden rondom het Buurtcultuurfonds Tilburg, zoals communicatie en organisatie. Daarnaast houd ik me bezig met subsidieregelingen (FBB en FBO) en de communicatie van Art-fact, Kade C en Wijkorkest Tilburg-Noord. Fijn zo’n afwisselende job, waarmee ik mij met mijn – nog steeds – brede interesse prima op mijn plek voel!